Από τα πολλά πράγματα τα οποία δεικνύει η θεόπνευστη Γραφή και τα οποία οφείλουν να πραγματοποιηθούν από τους αποφασισμένους να ευαρεστήσουν τον Θεό, έκρινα τώρα αναγκαίο να σημειώσω σε σύντομο υπόμνημα μόνο εκείνα τα οποία επί του παρόντος ανακινήθηκαν μεταξύ σας. Την για κάθε λόγο μαρτυρία την αφήνω να την βρουν όσοι ασχολούνται με την ανάγνωση της Γραφής, οι οποίοι θα είναι ικανοί να την υπενθυμίσουν και σε άλλους.
Ο Χριστιανός πρέπει να φρονεί άξια της επουρανίου κλήσεως (Εβρ. 3,1) και να ακολουθεί βίο άξιο του Ευαγγελίου του Χριστού (Φιλιπ. 1,27).
Δεν πρέπει ο Χριστιανός να είναι επιπόλαιος (Λουκ. 12,29) και να παρασύρεται από οτιδήποτε πέρα από την μνήμη του Θεού και του θελημάτός του
Ο Χριστιανός δεν πρέπει να βλασφημεί (Τίτ. 3,2), ούτε να βρίζει (Α΄ Τιμ. 1,13), ούτε να τσακώνεται ἀλλά να είναι ἤπιος εἶναι πρὸς όλους, διδακτικός, ἀνεξίκακος, (Β΄ Τιμ. 2,24), να μην αυτοδικεί (Ρωμ. 12,19), ούτε να αποδίδει κακό αντί κακού (Ρωμ. 12,17), ούτε να οργίζεται (Ματθ. 5,22).
Πρέπει να μακροθυμεί (Ιακ. 5,8), οτιδήποτε και αν του συμβαίνει και να ελέγχει τον αδικούντα (Τίτ. 2,15) χωρίς πάθος εκδίκησης αλλά από επιθυμία διόρθωσης του αδελφού, κατά την εντολή του Κυρίου (Ματθ. 18,15).
Δεν πρέπει να λέει κάτι εναντίον αδελφού που δεν είναι παρών με σκοπό να τον διαβάλλει, πράγμα το οποίο είναι συκοφαντία, ακόμη και αν είναι αληθινά τα λεγόμενα (Β΄ Κορ. 12,20 και Α΄ Πετρ. 2,1).
Δεν πρέπει ο Χριστιανός να ματαιολογεί λέγοντας κάτι που δεν είναι ωφέλιμο για τους άλλους ούτε για την σχέση μας με τον Θεό. (Εφεσ. 4,29). Ότι πρέπει να σκέπτεται και να ενεργεί σε όλα κατά τέτοιο τρόπο, σαν να έχει παραδοθεί από τον Θεό σε δουλεία στους ομοψύχους αδελφούς (Α΄ Κορ. 9,19)
Δεν πρέπει ο Χριστιανός να γογγύζει (Α΄ Κορ. 10,10), ούτε από στενοχώρια για την έλλειψη των αναγκαίων, ή από την κόπωση για την εργασία, ούτε να απομακρύνεται από την βεβαιότητα ότι ο Θεός είναι πάντοτε παρών (Εβρ. 4,13)
Δεν πρέπει να εκφράζει τον θυμό του και δεν πρέπει να κάνει κάτι με πνεύμα φιλονικίας ή έριδας.
Δεν πρέπει ενεργεί με θρασύτητα και καταφρόνηση (Τίτ. 3,2), αλλά να δειχνει σε όλα και προς όλους την επιείκεια (Φιλιπ. 4,5) και την εκτίμηση (Ρωμ. 12,10 και Α΄ Πέτρ. 2,17).
Δεν πρέπει να ζητά τιμές και να επιδιώκει πρωτεία (Μαρκ. 9,35).
Εκείνος που μπορεί να εργασθεί, δεν πρέπει να ζει ως αργόσχολος (Β΄ Θεσσ. 3,10), αλλά ακόμη και ο ασχολούμενος με καθήκον που επιδιώκει τη δόξα του Χριστού πρέπει να καταβάλλει προσπάθεια, ώστε να εκτελεί το κατά δύναμιν έργο (Α΄ Θεσσ. 4,11).
Ο Χριστιανός δεν πρέπει να φθονεί την ευημερία του άλλου, ούτε να χαίρεται για τα ελαττώματα κάποιου προσώπου (Α΄ Κορ. 13,6).
Πρέπει με αγάπη Χριστού να λυπάται μεν και να συντρίβεται για τα ελαττώματα του αδελφού, να ευφραίνεται δε για τα κατορθώματα (Α΄ Κορ. 12,26).
Δεν πρέπει να αδιαφορεί για τους αμαρτάνοντες ή να εφησυχάζει για αυτούς (Α΄ Τιμ. 5,20).
Όταν ελέγχει τον άλλον πρέπει να ελέγχει με κάθε ευσπλαχνία (Β΄ Τιμ. 4,2), με φόβο Θεού και με σκοπό να επιστρέψει ο αμαρτάνων (Ιάκ. 5,20).
Πρέπει ο καθένας, όσο του είναι δυνατόν, να κατευνάζει εκείνον που έχει έχθρα εναντίον του.
Δεν πρέπει να μνησικακεί εναντίον τού αμαρτήσαντος και μετανοούντος, αλλά να τον συγχωρεί από την καρδιά του (Β΄ Κορ. 2,7).
Εκείνος, που λέει ότι μετανοεί για αμάρτημα, δεν πρέπει να λυπάται μόνο για το αμάρτημα, αλλά και να κάνει καρπούς άξιους της μετανοίας (Λουκ. 3,8).
Δεν πρέπει να δύει ο ήλιος δίχως να έχει συγχωρέσει τον πλησίον (Εφεσ. 4,26), μην τυχόν η νύκτα τους φέρει σε πλήρη διάσταση και αφήσει αναπόφευκτη κατηγορία κατά την ημέρα της κρίσεως.
Δεν πρέπει να αναβάλλει την διόρθωση του εαυτού του (Ματθ. 24,44 Λουκ. 12,40), διότι δεν είναι βέβαιος για το αύριο. Πράγματι πολλοί πολλά σχεδίασαν για το αύριο, αλλά δεν το έφθασαν.
Δεν πρέπει να είναι φιλάργυρος (Μάρκ. 10,23 ε., Λουκ. 18,24), ούτε να θησαυρίζει ανώφελα πράγματα, που δεν έχει ανάγκη.
Είθε να δώσει ο Κύριος να δεχθείτε τις οδηγίες με όλη την πεποίθηση, ώστε να επιδείξετε καρπούς άξιους του Πνεύματος σε δόξα Θεού, με την ευδοκία του Θεού και τη συνεργία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Αμήν».
Από επιστολή που γράφτηκε το 364, όταν ο Μέγας Βασίλειος διακονούσε ως Πρεσβύτερος στην Καισάρεια.